Frende Forsikring har opparbeidet seg en imponerende kundebase med over 250 000 kunder og gikk helt til topps i Norges største kundeservicemåling i 2023 (KSindeks).
Utfordring
En stor utfordring innen forsikringsbransjen er håndteringen av et omfattende antall dokumenter som må sendes til kundene. Dette spenner fra fakturaer til avtalevilkår som stadig oppdateres. Denne kompleksiteten fører til utfordringer, spesielt når kundene også har behov for å motta dokumentene via ulike kanaler.
Å sikre at disse dokumentene til enhver tid oppfyller forsikringsselskapenes strenge krav til utforming, kan være en betydelig utfordring.
Kristoffer Schmidt, forretningsutvikler i Frende Forsikring, forteller at de tidligere var avhengige av nøkkelpersoner for å sikre at kravene til utforming ble oppfylt i henhold til standardene.
- Dette var både tidkrevende og skapte høy grad av avhengighet, både internt og eksternt. For å redusere denne avhengigheten og forbedre dokumenthåndteringen, har vi samarbeidet tett med PostNord Strålfors, forteller Schmidt.
Løsningen ble implementeringen av Access Interactive, et nettgrensesnitt som gir full kontroll over utsendelser og muligheten til å tilpasse dokumentmaler både når det gjelder utseende og innhold. Dette sikrer at alle dokumentene som produseres, oppfyller bedriftens strenge krav til fonter, bilder og generell utforming. Det gir dem også friheten til å tilpasse dokumentmalene raskt i samsvar med endrede krav eller behov.
- Med Access Interactive kan Frende Forsikring selv redigere dokumentmaler, noe som betyr at vi er mindre avhengige av nøkkelpersoner, fortsetter Schmidt.
Resultat
Truls Langeland er systemansvarlig i Frende Forsikring og forteller at samarbeidet med PostNord Strålfors strekker seg langt tilbake og at de sammen både har utviklet og videreutviklet ulike IT-løsninger. Både Langeland og Schmidt er enige om at samarbeidet med PostNord Strålfors har vært en avgjørende faktor i Frende Forsikrings reise mot suksess.
- De har hjulpet oss med å strømlinjeforme prosessene, hente informasjon fra kjernesystemene og distribuere den effektivt til kundene. Samtidig vet vi at alle de ansatte følger de oppdaterte dokumentmalene til enhver tid.
PostNord Strålfors har hjulpet oss med å strømlinjeforme prosessene, hente informasjon fra kjernesystemene og distribuere den effektivt til kundene. Samtidig vet vi at alle de ansatte følger de oppdaterte dokumentmalene til enhver tid.
Truls Langeland Systemansvarlig hos Frende Forsikring
Frende Forsikring har taklet utfordringene i forsikringsbransjen og effektivisert hele dokumenthåndteringen. Med et sterkt fokus på kundeservice, innovasjon og teknologisk fremskritt, er de godt posisjonert for å lede an i en stadig mer digital verden. I tillegg har samarbeidet med PostNord Strålfors også forenklet dokumenthåndteringen for kundene som foretrekker å motta dokumentene gjennom mer tradisjonelle kanaler.
- Det gjør at vi kan fokusere på det vi er gode på og PostNord Strålfors tar seg av dokumentflyten, avslutter Langeland.
Kontakt oss!
Har dere også behov for å håndtere store mengder dokumenter som skal sendes til kunder i ulike kanaler? Ta kontakt med oss, så finner vi den rette løsningen for din bedrift.