Kontakt oss
Ønsker du å vite mer om hvordan du optimaliserer kundeopplevelsen og gjør den mer kostnadseffektiv? Kontakt oss, så forteller vi mer.
For kreditthåndterings- og inkassoselskaper stilles det høye krav til tydelig og effektiv kommunikasjon. Men utydelige fakturaer og kompliserte betalingsløsninger skaper problemer i flere ledd. Fokus på kundedialog og en brukervennlig betalingsopplevelse er veien til kortere kredittider og en bedre kundeopplevelse.
Innen kreditthåndtering, inkasso og factoring fokuseres det på å hjelpe skyldneren med å bli gjeldfri og redusere kredittiden for kundene. Men mange fakturaer betales unødvendig sent eller i verste fall ikke i det hele tatt. Utydelig kommunikasjon og betalingsløsninger som ikke er tilpasset mottakeren, blir tidkrevende for både selskapene, skyldnerne og kundene. Det skaper ikke minst en dårlig kundeopplevelse.
Ved å fokusere på kundedialogen og betalingsopplevelsen har kreditthåndterings- og inkassoselskapene store muligheter til å redusere kredittiden, beholde gode kunderelasjoner og hjelpe skyldnerne med å få en sunnere økonomi.
PostNord Strålfors tilbyr kundetilpassede og sikre kommunikasjonsløsninger som hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å følge lover og forskrifter i den sterkt regulerte bransjen.
Vi hjelper kreditthåndterings- og inkassoselskaper med å sende fakturaene raskt til riktig person og i riktig kanal med mulighet for flere betalingsløsninger. Med digitale postkasser, mobilfaktura eller mobil betaling reduseres tiden fra oppfordring til handling, samtidig som fysiske fakturaer sikrer høy leveringssikkerhet.
Reduser risikoene for forsinkede eller uteblitte betalinger ved å kommunisere viktige budskap raskt, sikkert og brukervennlig. Med sikker og automatisert håndtering av kommunikasjonen reduseres tidkrevende administrasjon, samtidig som informasjonen blir lettere tilgjengelig for den som trenger den.
Kreditthåndterings- og inkassoselskaper må følge bransjelovene, og det er viktig at hele kommunikasjonskjeden fra innkommende og utgående til mottaker er sikker. Våre kommunikasjonstjenester innen både print og digitalt hjelper våre samarbeidspartnere med å håndtere kommunikasjon raskt og kostnadseffektivt og samtidig holde høy datasikkerhet.
I Inkassobransjens guide til raskere innbetalinger og bedre kundeopplevelse presenterer vi flere utfordringer og løsninger for å forbedre kommunikasjonen, øke lojaliteten, jobbe mer effektivt og digitalisere med tanke på bærekraftige løsninger.
Forskjellige kunder har forskjellig betalingsevne og forskjellige preferanser når det gjelder kommunikasjon og betalingsmetoder. Det er derfor viktig at kreditthåndterings- og inkassoselskaper jobber med betalingsopplevelsen som en viktig del av hele kundeopplevelsen.
Inkassoselskaper håndterer personopplysninger som krever ekstra beskyttelse (gjeld), i store mengder og må følge de enkelte landenes regelverk for bransjen. Ved brudd på personopplysningssikkerheten risikerer man straffegebyrer og i verste fall å miste tillatelsen til å drive inkassovirksomhet, og dermed også inntektene.
Inkassobransjen utvikles etter hvert som stadig flere digitale løsninger utvikles og tillates. For å oppfylle sitt samfunnsansvar nå og i fremtiden må selskapene bruke teknologi for å gå fra inndriving til hjelpsomt kundefokus. Det mener Andreas Komnæs, leder for nye produkter og tjenester i Kredinor. – Bransjen må arbeide på nye måter for å oppfylle forventningene i samfunnet, sier han.
Ønsker du å vite mer om hvordan du optimaliserer kundeopplevelsen og gjør den mer kostnadseffektiv? Kontakt oss, så forteller vi mer.